1. Obecná ustanovení:
- Tento reklamační řád platí pro nákup a uplatnění reklamace v internetovém obchodě www.texpo-cz.cz. Řád blíže vymezuje a upřesňuje práva a povinnosti prodávajícího, kterým je provozovatel internetového obchodu www.texpo-cz.cz, TEXPO-CZ s.r.o., se sídlem Dolní Němčice 109, 380 01 Dačice, IČ: 25191225, DIČ: CZ25191225. Tento Reklamační řád je nedílnou součástí uzavřené kupní smlouvy.
- Nedílnou součástí uzavřené kupní smlouvy jsou rovněž Obchodní podmínky.
- Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. Je-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami občanským zákoníkem (č. 89/2012 Sb.) a zákonem o ochraně spotřebitele (č. 634/1992 Sb.). Není-li smluvní stranou spotřebitel, řídí se vztahy neupravené obchodními podmínkami obchodním zákoníkem, č. 513/1991 Sb., vše v platném a účinném znění.
2. Vymezení pojmů:
- Spotřebitelská smlouva – smlouva kupní, o dílo, případně jiné smlouvy, pokud smluvními stranami jsou na jedné straně spotřebitel a na druhé straně dodavatel resp. prodávající.
- Dodavatel/Prodávající – je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání. Je to podnikatel, který přímo nebo prostřednictvím jiných podnikatelů dodává kupujícímu výrobky nebo poskytuje služby.
- Kupující – vzhledem k platné právní úpravě se rozlišuje kupující, který je spotřebitelem, a kupující, který spotřebitelem není.
- Kupující - spotřebitel – je fyzická osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
- Kupující - nikoli spotřebitel – je osoba, která při uzavírání a plnění smlouvy jedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání a která nakupuje výrobky či užívá služby za účelem svého podnikání s těmito výrobky nebo službami nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání. Tento kupující se řídí obchodními podmínkami v rozsahu, které se ho týkají a obchodním zákoníkem.
- Obchodní podmínky – smluvní ujednání mezi prodávajícím a kupujícím v tomto dokumentu.
3. Rozpor s kupní smlouvou
- V případě, že věc při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou (dále jen "rozpor s kupní smlouvou"), má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu věc uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě, a to podle požadavku kupujícího buď výměnou věci, nebo její opravou; není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny věci nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím věci o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil.
4. Záruční odpovědnost za vady
- Prodávající poskytuje záruku na zboží v délce 24 měsíců. Záruční doba začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, a tato se případně dále prodlužuje o dobu, po kterou bylo zboží v reklamaci.
- Pro inkoustové náplně nebo pro tiskové hlavy tiskáren nelze uznat záruční závady, pokud pro dané zařízení byly použity náplně či inkousty, které nejsou výrobcem daného zařízení označeny za kompatibilní, a zároveň takové vady byly použitím takových náplní či inkoustů způsobeny.
- Při uplatnění záruky má kupující, který je spotřebitelem:
- jde-li o vadu odstranitelnou, právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné, a není-li takový postup možný, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy.
- jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy.
- jde-li o vady odstranitelné vyskytující se ve větším počtu nebo opakovaně a bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupit od kupní smlouvy. V souladu s rozhodovací praxí obecných soudů prodávající za větší počet vad považuje tři vady vyskytující se na věci současně, za vady vyskytující se opakovaně považuje trojí uznání reklamace téže vady na věci.
- jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li výměnu věci, právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupit od kupní smlouvy.
- Dojde-li v záruční době k výměně věci, začne běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. Totéž platí, dojde-li k výměně součástky, na kterou byla poskytnuta záruka.
5. Reklamace doručení zásilky
- Prodávající odpovídá spotřebiteli za dodání zboží, které je ve shodě s kupní smlouvou.
- Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zboží od přepravce, které je zjevně poškozeno, nebo je zjevně poškozen značným způsobem přepravní obal, který vyvolává důvodnou domněnku, že zboží uvnitř je poškozeno (platí i pro případy, kdy je na kartonu vidět, že byl vystaven působení počasí nebo vody).
6. Způsob uplatnění reklamace
- Reklamované zboží je třeba doručit na adresu TEXPO-CZ s.r.o., Dolní Němčice 109, 380 01 Dačice. Vyjímku tvoří záruční a pozáruční reklamace tiskáren, kancelářské techniky, tabulí a vybraných kompatibilních tiskových kazet. V případě reklamace tohoto typu zboží nás prosím předem kontaktujte a domluvíme individuální způsob řešení.
- Zboží určené na reklamaci musí být zabaleno tak, aby nedošlo k dalšímu poškození přepravou.
- Kupující vyplní a zaregistruje Reklamační formulář a zajistí jeho odeslání spolu s reklamovaným výrobkem. Po zaregistrování reklamace bude kupujícímu automaticky přiděleno tzv. RMA číslo reklamace, které je potřebné uvádět v každé komunikaci s prodávajícím a označit jím i zásilku odesílanou na adresu prodávajícího. Vyplněním a registrací Reklamačního formuláře výrazně urychlíte vyřízení celé reklamace!!! Pokud je pro účely záručních oprav zboží určený v záručním listu podnikatel odlišný od prodávajícího, jehož sídlo či místo podnikání je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, uplatní kupující právo na záruční opravu u podnikatele uvedeného v záručním listu.
- Prodávající nebo jiný podnikatel určený dle záručního listu vydá spotřebiteli potvrzení o tom, kdy spotřebitel uplatnil reklamaci, co je jejím obsahem a jaký způsob jejího vyřízení požaduje.
- Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se kupujícímu přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o neodstranitelnou vadu.
- Prodávající vyrozumí kupujícího o vyřízení reklamace prostřednictvím kontaktu, který spotřebitel v reklamaci uvedl, ve lhůtě pro vyřízení reklamace, do té doby se má za to, že reklamace vyřízena nebyla.
- Prodávající nebo jiný podnikatel určený dle záručního listu k vyřízení reklamace vždy vydá potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace. Pro případ zamítnuté reklamace prodávající spotřebiteli vydá písemné odůvodnění tohoto zamítnutí. Doporučujeme kupujícímu si tato potvrzení uchovávat po dobu platnosti záruky.
7. Doprava reklamovaného zboží
- Reklamované zboží, s vyjímkou typů zboží uvedených v bodě 6. odst. 1. reklamačního řádu, musí kupující dopravit osobně nebo zaslat na místo uplatnění reklamace. V případě zaslání kupující postupuje podle instrukcí v bodě "Způsob uplatnění reklamace". Po vyřízení reklamace bude kupující vyzván k vyzvednutí zboží. V případě zájmu může být po dohodě zboží kupujícímu zasláno. Pokud posíláte zboží v obálce, důrazně doporučujeme posílat "Doporučeně", aby jste měli důkaz o odeslání v případě, že pošta dopis nedoručí.
- Při uznané reklamaci má dále kupující, který je spotřebitelem, nárok na úhradu nutných nákladů, které prokazatelně vynaložil v souvislosti s uplatněním práv z odpovědnosti za vady. Pokud jsou dány podmínky pro odstoupení od smlouvy z důvodu na straně prodávajícího, má spotřebitel právo na úhradu veškerého zaplaceného plnění.
8. Závěrečná ustanovení
- Tyto záruční a reklamační podmínky nabývají platnosti dnem 23.04.2018.